The MarketPlace

Stella Maris

Saturday, February 27, 2016

Choi! See the condition of a Lion in a zoo in Jos

 
According to twitter user, "NmaUwais who shared this photo on his twitter handle, this is the condition of one of the Lions in Jos Zoo in Plateau state. He wrote"What a LION has been reduced to in the old Jos zoo! Why cage an animal if he won't be well taken of? ". Read Nigerians reactions to the Lion's condition in the tweets below:



71 comments:

ProudlyDeltan15 said...

Wow starvation they should free it or put it out of itz misery......ProudlyDeltan

Davido's driver said...

When they can use people like stern to feed it

STERN said...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA LION sef is a victim of the scam CHANGE REGIME. Na only God go punish BUHARI for me

white Berry said...

Release him and let him go lol. Lion needs help

Charles Okafor said...

Chai.. Nawa oo
Nigeria happend to it..











Enugu's second shoe designer

Eric Nesty aka LIB'S FINEST said...

Dem don turn lion to rat..



#FINEST

Anonymous said...

Thats transformation...Want To Naturally Reverse Type 2 Diabetes Click Here To Read
More

freeborn zinalima said...

Loi,what do u expect from hausa people who never take care of them self talkless of animals.
Sorry and rest in peace will be the name of the person that this lion mistakenly get.
















#sad indeed

Olaaliu said...

Hungry has killed

Udoka Ekpei said...

D zoo keeper will be like "human being never see food chop na u lion go chop?

Ovi Banks said...

Allahu Akbar

Ovi Banks said...

Allahu Akbar

businessanswers said...

Hmmmm....speechless.
www.sandalili.com

Pearlie said...

Chai!! Poor lion, hunger has really dealt a large blow on him, soon death will come knocking. It's a pity

golda awosika said...

Jesus, i tot UI zoo was worse, but this is pure animal cruelty, close the zoo if u can't treat the animals dia ryt




#*karlishah*

jewella said...

Naaah ahdonbiliv, it is a dog joor.

favour ezeh said...

Just like that.Abi linda!

michael George (the Fulani Prince) said...

Lol

just moa said...

It's nt nice @all....haba

Eddy Ogbunambala said...

Hungry lion

STERN said...

THUNDER FIRE YOUR MOUTH

Demmy said...

Haba now! Dis is wickedness

CHERYL (aka FROM GLORY to GLORY) said...

Eya, this is so sad.

Oluchi Okere said...

Lion don suffer.

Juliet Iwuno said...

Dis is serious o! Linda take note!

Teemah Salau said...

Lmao @ looks lik a lizard playing dress up!

Teemah Salau said...

I totally agree with the person dat said dey shld use u to feed d lion!

niny said...

Lord hv mercy

Anonymous said...

Lol

Anonymous said...

Mumu

Anonymous said...

Mumu

Anthony Adeyemi said...

This is very sad the lion could av Been living well in the jungle,wy entrap n suffered a lion for Christ sake,shit like this will only happen in this country ....why won't such happen when we don't even cheerish precious Human life let alone life of animal...whoever maybe concern over the starvation of this lion would b starve to death with their family

Anthony Adeyemi said...

Lol...U 're not y stern I still dey enjoy stern comment o

Anonymous said...

Why keep animals when u do not have three square meals a- day for yourself. Y'all haven't seen starvation. Let oil prices keep going down. Not only animals will starve humans will too. It's coming

Charles Okafor said...

Lmao... Baba
U don dy find Stern trouble

Chizzy Liz said...

************Linda plsss give d zoologists d address to ONYX place***********

Jamila Shaibu said...

Eyahhhhh...

Ex Youth Corper said...

Someone is stealing their feeding allocation.
The lions are worse than when i saw them in 1988.

donald obi said...

Shooo! Na lion come resemble pussy cat? Na waa o. Make ana gv am food chop nah abi na dollar cause am?

Y.F.C. Omrex said...

Lepa Lion....lol.

Akachi Obi said...

Wahala dey naija, every thing they feel this naira fail

Posh Queen said...

It should be released to the wild, this is so unfair.

nony bright said...

Lol..nonsense!!!... Wat has buhari done!!!???....why should some pple treat animals lyk they hve no lyf in them!!? .... Dis is also pure wickedness oh!

Anonymous said...

Dis is news now?

Maureen Mordi said...

D lion die wEll

Anonymous said...

Choi!!! Only in Nigeria you'll find Inkita-lion

Barth Olisa said...

When the lion escape now they will start chasing it up and down





Bliss n blossom 2016

sweetJoe said...

Not only should you be used to feed the lion, your family too.

chommy said...

Lwkmd. I lyk dis stern. Linda observe!

Psalmuelle aka Samstone. said...

Feeling so sorry for that LION. Wildlife conservation board should look into this.

#LIB ADDICT#

Mbah Frank said...

@teemah salau are you in anyway related to the lion? Cos both of you look alike,

Ogbukwa Blessing said...

This one na serious malnutrition

Black Belle said...

Looooool

Seun Olayiwola said...

This one cannot even attack a rat free him make e come hussle for street jor

oluwaseyi oyewole said...

Hehe.. it's dollar o.

Adaobilinda her sexcellency said...

Jos wildlife park used to be very Ok dont know about now. May be since d other older lion escaped n was shot, they had to cage this one like this. But dey shouldn't starve him jare

Miriam Aguzie said...

Chai! Serious malnutrition. Y keeping it while they can't feed them? #Lindangwanu#

christiana christiana said...

Choi

Na unto alarm tins ooo

Hunger

#spritual

christiana christiana said...

Lol...davido driver vs stern



#spritual

Anonymous said...

Malnutrition has reduced the king of the jungle to a helpless creature. I bet this lion will glady eat grass and drink milk if given. beggers must not be choosers.

Anonymous said...

Make the lion die if he wan die joor. In this hard economic situation that we are experiencing now, human being never see food chop, na Lion we go dey think of?

Anonymous said...

Davido's Driver u are right. You no know say the Lion na Stern girl friend? Na Stern and Freeborn dey struggle to date the Lion.

Anonymous said...

this is serious.

General said...

Uwa mmebi

Anonymous said...

@stern, I really disagree wif dis ur statement, @davido driver, u r ryt abt ur post......

Anonymous said...

Dollar has affected this lion... Chai

Anonymous said...

I'm sure the guards share the lions meat everyday.

Doye Odupitan said...

Choi! He's probably been fed pap for a while! They have removed the lion in him, and turned him to a cat! He probably mew, and not roar!!

Ogbewe Godfrey said...

A sign of charge

Ogbewe Godfrey said...

Rice is #50 per cup, strong change in Niger , free dis lion joor let him fear for himself ,no food for human being how can u feed animals

Anonymous said...

Davido's Driver, you just made my night with this wonderful comment! Lmao!!! I will enjoy my sleep tonight. Lwkmd!!!

3